„Българската православна църква да се произнесе по-строго за абортите“

Волен Сидеров за абортите

Средновековието отдавна си замина и църквата открай време не правораздава, но изглежда някои политици все още държат на тежката ѝ дума по спорни въпроси. А когато Библията е източник на „истината“, всички знаем, че тя е абсолютна!

В Изход 21:22-25 се говори за същото наказание за човек, който прекъсне живота на бебе в утробата, като наказанието за човек, който извърши убийство.

Видимо, според свещената книга абортът не може да бъде допустима медицинска интервенция и няма никакви изключения от правилото.

Редовната мантра е ясна. Не става ясно обаче с претенциите на какво БПЦ трябва да се произнася „по-строго“? По-строго от кое? По какъв точно начин догматични текстове превъзхождат съвременните методи за извличане на факти и вадене на заключения от тях?

Това, което знаем от съвременните науки, е че личност е човешки организъм, който е с капацитет за съзнание. Наблегнете на думата капацитет, не само на съзнание, тъй като това би означавало да не сме личности, докато спим.

Това, което знаем от съвременната медицина, е че този капацитет изисква сложна мрежа от силно взаимосвързани нервни компоненти. Таламокортикалният комплекс, който осигурява съзнанието, започва да се формира НАЙ-РАНО през 20-а гестационна седмица. Да, нервната система може да функционира преди това и да реагира на стимули, но няма кой да ги „осъзнае“, няма кой да ги ПРЕЖИВЕЕ. Няма личност.

Базирайки се на тези факти, стигаме до извода, че фетус, ембрион, зигота и всичко преди 20-а гестационна седмица не може да има права на личност. Фетус след 20-а гестационна седмица може да претендира за такива.

„Дебатът“ за абортите започна и приключи, Пресцентър АТАКА. Популизмът не е.

Толкова ли е трудно да избегнем крайни позиции, основани на ирационални убеждения?

Източници:
1. Anand, K.J.S., and Hickey, P.R. 1987. “Pain and its Effects in the Human Neonate and Fetus.” The New England Journal of Medicine. Vol. 317, No. 21: 1321–1329.
2. Jones, D. Gareth. 1998. “The problematic symmetry between brain birth and brain death.” Journal of Medical Ethics. Vol. 24: 237–242. 
3. Perry, David L. 2001. “Ethics and Personhood: Some Issues in Contemporary Neurological Science and Technology.” Markulla Center of Applied Ethics: Better Choices. 11 December.
4. Ogilvie, Megan. 2010. “The Life of the Brain: Beginnings.” The Star. 9 July. Toronto Star Newspapers Ltd.
5. Wikipedia. “Person.”
6. Dictionary.com. “Person.”
7. Skeptic.com  “Personhood & Abortion Rights 
How Science Might Inform this Contentious Issue”

Фейсбук публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *